Terms and Conditions

1. Allmänt

Dessa allmänna kundvillkor gäller mellan konsumenten och Helldog AB vid försäljning av produkter genom butikens e-handelsbutik. Genom att kryssa i avsedd ruta i webshop godkänner du innehållet i dessa villkor samt intygar riktigheten i de uppgifter som lämnas.

För att handla i webshoppen måste du vara myndig och ha rätt att ingå avtal.

2. Orderbekräftelse

När butiken har mottagit din order skickar butiken en orderbekräftelse per e-post till dig.

3. Priser

Priset för de varor som beställts är det pris som gäller på dagen för din order. Alla priser anges inklusive moms.

4. Betalning

Betalning kan göras med kort. Du kan också betala mot faktura.

Betalning mot faktura kan göras. Sådan betalning erbjuds via ett samarbete med Klarna AB (”Klarna”). Fakturan utställs av Klarna och betalning ska ske till Klarna på det konto som anges på fakturan. Faktura från Klarna skickas som PDF-fil till din angivna mejladress på dagen för leverans eller upphämtning. Butiken kan ta ut en fakturaavgift vid betalning med faktura. Information om eventuell fakturaavgift för din order finns angiven vid val av betalmedel när Du genomför din order.

Genom köpet godkänner Du dels Butikens köpvillkor, dels Klarnas villkor. Information om Klarnas villkor finner Du vid val av betalmedel i samband med att du skickar din beställning. För mer information om Klarnas betalsätt eller din betalning besök www.klarna.se.

5. Leverans

Dina varor anses levererade då du, eller behörig person som du har angivit i ordern, tagit emot varorna vid hemleverans.

För att säkerställa att dina varor hämtas eller tas emot av dig eller annan behörig person har butiken eller transportören rätt att begära uppvisande av legitimation och/eller orderbekräftelse. Butiken har rätt att neka utlämning av varorna om sådan handling inte kan uppvisas.

Om du inte kan ta emot eller hämta dina varor inom valt tidsintervall har butiken rätt att debitera hela orderns värde. Butiken kan efter överenskommelse förvara ej uthämtade varor under en skälig tid, i mån av varornas hållbarhet. Butiken har rätt att debitera dig för eventuella extrakostnader detta innebär till en summa av maximalt 500 kr, t ex tillkommande transportkostnader.

Om Du inte kan ta emot en hemleverans återsänds ordern till Butiken som då har rätt att debitera hela orderns värde.

Om valet DHL SERVICEPOINT väljs så är det kundens ansvar att hämta upp varorna omgående och vi står inte för eventuellt dåliga varor om varorna inte hämtats samma dag eller senast dagen efter.

6. Reklamation, retur och ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) har du rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från leverans av varan (”Ångerfristen”). Sådan ångerrätt gäller dock inte för livsmedel.

Du som vill utöva din ångerrätt ska skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut om att ångra ditt köp till butiken. Ange ditt namn, adress och annan relevant information, t ex. ordernummer, fakturanummer och namn på varan i meddelandet. Kontaktuppgifter till butiken hittar du i webshoppen.

X